ПРАВИЛА ОРГАНІЗАЦІЇ та ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ в 2021! нова редакція Закону № 114-IX. PROZORRO!
20 травня 2021 року
ПРАВИЛА ОРГАНІЗАЦІЇ та ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ в 2021! нова редакція Закону № 114-IX. PROZORRO!
Спікер: МАКСИМЕНКО Зінаїда Володимирівна
Вартість участі – 1450 грн
Знижки: 5% - за двох учасників

СПІКЕР:

МАКСИМЕНКО Зінаїда Володимирівна -  Експерт з питань держзакупівель з 15-м досвідом в наданні консалтингових послуг. Один з розробників законодавства і нормативно-правових актів у сфері державних та публічних закупівель. Екс-ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ УКРАЇНИ. Екс-НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ АНАЛІЗУ ТА МІЖВІДОМЧОЇ КООРДИНАЦІЇ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ДЕПАРТАМЕНТУ КООРДИНАЦІЇ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ УКРАЇНИ. Автор методичних рекомендацій та посібників в системі державних закупівель товарів, робіт і  послуг. Сертифікати з правил і Свідоцтво про підвищення кваліфікації The World Bank Group, "Державні закупівлі". ОДИН З НАЙКРАЩИХ ЛЕКТОРІВ-КОНСУЛЬТАНТІВ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (за відгуками замовників).

 

ПРОГРАМА CЕМІНАРУ:

Блок І

НОВА РЕДАКЦІЯ ЗАКОНУ "Про публічні закупівлі"Аналіз змін! Покращення ProZorro. Третя  закупівельна революція

1. Робота Prozorro Market. Електронні каталоги товарів, послуг – «онлайн-магазин».

Як купити товар у кілька кліків! Як продавати товар?

  • КМУ прийняв Постанову №822!«Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу»
  • Запит цінових котирувань в Prozorro Маркет від 50 до 200 тис.
    Замовнику доведеться купувати в каталозі шляхом запиту цінових пропозицій, він має бути активним з 1 лютого 2021р.
  • Характеристика, яким може відповідати один або кілька товарів.Що таке профіль
  • Вартісні межі. Межі сум.
  • Замовник зазначає інформацію про товар, кількість, строк, місце, спосіб поставки, умови оплати, кінцевий строк подання ціни пропозицій.
  • Постачальники, які продають схожий товар у маркеті, можуть подати свої цінові пропозиції.
  • Переможець — той, хто запропонує найнижчу ціну — визначатиметься системою автоматично.
  • Від оголошення до угоди — 1 доба. Без потреби щоразу складати тендерну документацію, оголошувати закупівлі та перевіряти пропозиції.

2. Нові терміни в Законі. Категоризація замовників. 
3. Низькі цінові пропозиції - автоматичне відхилення.

  • Як визначити правильно критері
  •  Аргументи підтвердження низької ціни. Обгрунтування.Оцінка достатності обгрунтування.
    Порядок та строк подачі підтверджуючих документів .
  • На понад 40% відрізняються від середньої ціни пропозиції для боротьби з «демпінгом цін», який призводить до закупівель неякісних товарів і послуг, або змушує бюджетні установи погоджуватись на менший об’єм закупівлі.
  • Захист конфіденційності, наприклад, технологій, що дають можливість пропонувати більш низьку ціну...
  • Як запобігти безпідставному відхиленню тендерної пропозиції учасника?

4. Не виконали умови договору - можливість відхилення пропозиції постачальників!
5. Аналіз ринку та можливість консультацій з бізнесом.

  • Як не порушити Закон та зберегти недискримінаційний підхід до потенційних учасників закупівлі?
  • Як проводити не порушуючи Закон?

6. Виправлення помилок у тендерних пропозиціях.

  • Можливість виправити невідповідність в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної прпопозиції, протягом 24 годин.
  • Дозволить переможцю не втратити тендер, а держзамовнику зберегти найбільш вигідну пропозицію.

7.  Критерії оцінки тендерних пропозицій.

  • Новий підхід щодо оцінювання. Чи залишається ціна основним критерієм оцінки тендерної пропозиції?
  • Розширення сфери застосування нецінових критеріїв.
  • Наслідки неврахування нецінових критеріїв при визначенні переможця.

8. "Вартість життєвого циклу" предмету закупівлі.

  • Що таке? Застосування методики оцінки пропозицій.
    Чи визначені чіткі критерії, за якими можуть обґрунтовувати вартість життєвого циклу?
  • За якою методикою розраховується вартість життєвого циклу?
  • Порядок підтвердження учасником процедури закупівлі обґрунтованості розрахунку вартості життєвого циклу?

9. ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ (зокрема, керівників, уповноважених осіб).

  • За порушення у сфері публічних закупівель для службових (посадових), уповноважених осіб: штраф 34.000-170.000 грн.
  • Підстави складання протоколу. Ризики учасників та замовників.
  • Стаття 164 прим. 14 КУАП “Порушення законодавства про закупівлі”. Практика її застосування.
  • Ст. 38 КУАП. Відповідальність.
    Не суттєві порушення/штрафи: стягуються ДАСУ.
    Суттєві порушення/штрафи: стягуються в судовому порядку.
  • Практичні рекомендації щодо процесу перевірок.
  • Строк притягнення до адміністративної відповідальності.
  • Накладення відповідних штрафів за рішенням суду.

 

Блок ІІ. ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ в 2021 р.!  Ризики при визначенні предмета закупівлі.

10. Планування: аналіз новацій. Ефективна організація закупівель протягом року.
11. Плануємо закупівлі без порушення  законодавства.

  • Як здійснювати планування закупівель на початку року при відсутності повного фінансування на рік? 
  • Яку процедури обирати (відкриті або спрощені закупівлі) при здійсненні закупівель на початку року?

12. Річний план держ закупівель. 

  • Формування. Коли публікувати.
  • Строки оприлюднення Річного плану закупівель.
  • Очікувана вартість предмета закупівлі. Як визначати? Застосування методики HK 024 визначення очікуваної вартості.

13. Порядок оприлюднення інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу: строки, витрати.

  • Окремі аспекти складання оголошення про закупівлю.
  • Розміщення інформації англійською мовою.

14. Рамкові угоди.

  • Здійснення закупівель.
  • Порядок визначення генеральних замовників та їх взаємодія з замовниками за рамковими угодами.
  • Особливості виконання рамкових угод.
  • Перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами.

 

Блок ІІІ. УПОВНОВАЖЕНА ОСОБА (УО)!  ТЕНДЕРНИЙ КОМІТЕТ.  КОМІТЕТ З КОНКУРСНИХ ТОРГІВ.  Що змінилося?
15. Примірне положення про Тендерний комітет.

  • Положення буде особливо актуальним для нових закупівельних команд, що сформувалися після місцевих виборів.
  • Наказ Мінекономрозвитку №2546 від 7 грудня 2020 року.

16. Хто займається організацією та проведенням закупівель?
17. Перехід від Тендерних комітетів до Уповноважених осіб.

  • Перехід від колективної до персональної відповідальності за організацію та проведення закупівель.

18. Уповноважена особа в організації щодо проведення запівель.

  • Чи може бути Уповноважена особа членом Тендерного комітету?
  • Правовий статус. Вимоги до уповноваженої особи замовника. Вимоги щодо уникнення конфлікту інтересів.
  • Призначення (визначення). На підставі яких документів здійснює повноваження.
  • Положення про Уповноважену особу.
  • Як оформлювати рішення Уповноваженої особи?
  • Основні питання функціонування.

19. Тендерний комітет.

  • Новела! Виключення з поняття "пов'язаності осіб" членів тендерного комітету замовника.
  • Проблемні питання.

20. Нова посада - Фахівець з публічних закупівель.
21. Комітет з конкурсних торгів. Організація діяльності.
22. Хто приймає рішення та їх легітимність.
23. Хто входить до складу.
24. Законодавчі колізії та шляхи їх вирішення.
25. Корупційні ризики та складові.

 

Блок ІV. ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЕЛЬ.

26. Вибір процедури закупівлі.

  • Проведення закупівель наприкінці та на початку року.
  • Строки проведення процедур закупівель.

27. "Допорогові" закупівлі.

  • Чим замінили Наказ №35 "Про затвердження порядку здійснення "допорогових" закупівель"?
  • У яких випадках замовник може здійснити "допорогову" закупівлю без застосування спрощеної процедури закупівлі?
  • Нові строки звітування в "допорогах" та спрощених закупівлях.

28. СПРОЩЕНІ ЗАКУПІВЛІ. Нововведення!

  • Цінові межі. При якій вартості предмету закупівлі обов’язкове застосування спрощеної процедури.
  • Вимоги до предмету спрощеної закупівлі - як правильно визначити?
  • Відсутність тендерної документації.
  • Скорочений строк подання учасниками пропозицій та їх розгляду замовником.
  • Можливість визначення переможця за наявності тільки 1 учасника тощо.
  • Обмеження закупівлі додаткового обсягу товару / додаткових аналогічних робіт (послуг) в учасника після укладення з ним договору.

29. Відкриті торги (українських та європейських). Особливості проведення.

  • Нові умови проведення відкритих торгів.
  • Євро торги.

30. Торги з обмеженою участю!

  • Особливості та умови застосування процедури. 
  • Етапи проведення. Строки проведення.
  • Кількість учасників. Кваліфікаційний відбір учасників.
  • Можливість зміни ціни та інших характеристик предмету закупівлі на другому етапі торгів з обмеженою участю?

31. Переговорна процедура.

  • Особливості застосування.
  • Нові підстави, Порядок та Умови застосування переговорної процедури закупівлі.
  • Обґрунтування підстави для застосування процедури закупівлі.
  • Які документи вимагати від учасника?
  • Випадки в яких відміняємо переговорну процедури закупівлі.
  • Наслідки проведення переговорної процедури закупівлі для замовника.
  • Закупівля енергоносіїв, водо-, теплопостачання, водовідведення тощо.
  • Нове при здійсненні закупівлі природного газу.

32. Конкурентний діалог

  • Процедура. Організація та проведення.

 

Блок V. ОРГАНІЗАЦІЯ та ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ.

 

ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЕЛЬ.

33. Визначення предмету - новий порядок.

  • Особливості визначення окремих предметів закупівель.

34. Ділення та об’єднання предмета закупівлі.

  • Порушення або правомірне рішення. Можливості.

35. Національний класифікатор «Єдиний закупівельний словник» (CPV:2015, IDT) ДК 021:2015. Особливості роботи.
36. Технічна специфікація до предмету закупівлі.

  • Особливості складання. Особливості формування.

 

ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.

37. Встановлення, Виконання та Перевірка окремих вимог тендерної документації (кваліфікаційної документації).

38. Примірна тендерна документація та особливості її розроблення.

  • Роз’яснення та зміна тендерної документації.
  • Наказ Мінекономрозвитку.

39. Виконання аналогічних договорів – правомірна вимога чи дискримінація.

40. Забезпечення. Оптимальний вибір способу і розміру забезпечення.

  • Забезпечення тендерної пропозиції.
  • Забезпечення виконання договору про закупівлю.

41. Вибір строку подання пропозицій конкурсних торгів.

42. Кваліфікація учасників.

  • Кваліфікаційні критерії відбору учасників або Вартість життєвого циклу.
  • Зміни. Кваліфікація учасників. Акцепт / відхилення. Нові кваліфікаційні критерії та умови їй встановлення.
  • Як вимагати підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям? Нові можливості підтвердження.

43. Зміни до статті 17 Закону.

  • Нові підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
  • Коли замовник приймає рішення про відмову учасникові в участі у закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника?
  • Строки подання документів переможцем.

44. ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ.

  • Основна пропозиція.
  • Альтернативна пропозиція.
  • Еквівалент та альтернатива.
  • Склад документів в пропозиції.
  • Порядок отримання тендерних пропозицій.
  • Нововведення при проведенні аукціону: необхідність встановлення розміру мінімального кроку аукціону для пропозиції учасника.

45. Етапи участі в аукціоні.

46. ОЦІНКА тендерних пропозицій та кваліфікаційних вимог учасників.

  • Критерії та особливості оцінки: ціна чи ціна з урахуванням інших показників. Варіанти методик оцінки.
  • "Нецінові критерії оцінки".
  • Застосування методики оцінки пропозицій як "Вартість життєвого циклу".

47. Порядок ВІДХИЛЕННЯ тендерних пропозицій.

  • Причини відхилення пропозицій конкурсних торгів.

48. Відміна торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.

  • Повідомлення про намір укласти договір.
  • Інформування учасників про результати проведення процедури закупівлі.

49. Визначення ПЕРЕМОЖЦЯ.

  • Особливості здійснення вибору переможця.
  • Вимоги до переможця для укладання договору про закупівлю.

50. Анулювання переможця. Відхилення пропозиції потенційного переможця.
51. Звітування за процедурами закупівлі.

  • Строки рахуємо по-новому.
  • Звіт про результати проведення процедури закупівлі: випадки в яких система публікує автоматично.
  • Коли необхідно розміщувати повідомлення про внесення змін до договору.
  • Звіт про виконання договору. Що змінилось?

 

ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ.
52. Складання договору. Проблемні питання.
53. Умови договору про закупівлю.

  • Можливість внесення змін в умови договору. Внесення змін до істотних умов договору. Підстави.
  • Коливання ціни, як причина змінити договір.
  • Коливання курсу: захист від фінансових втрат.
  • Краща якість товару або заміна аналогами.
  • Можливість застосування попередньої оплати.
  • Оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору, звіту про виконання договору. Строки для оприлюднення.

54. Забезпечення виконання договору про закупівлю.
55. Пролонгування договору на наступний період.
56. Строки на укладання договору за результатами процедури закупівлі. Дотримання. Відповідальність сторін.
57. Публікація договору. Моніторинг і статистика.
58. Зміна статусу платника податків.

59. Недійсність договору про закупівлю.
60. Підстави визнання договору нікчемним.
61. Форс-мажор. КАРАНТИН ТА ФОРС-МАЖОР.
62. Штрафи в договорі.

 

Блок VІ. ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ ЕПІДЕМІЇ КОРОНОВІРУСНОЇ ХВОРОБИ.

63. Загальні умови здійснення закупівель за:

  • Постановою КМУ від 20.03.2020р. № 225 та зі змінами згідно Постанови КМУ № 248 від 29.03.2020р.

64. Порядок, організація та проведення закупівель Уповноваженою особою замовника.
65. Складання протоколів закупівель, обгрунтування закупівель, проведення переговорів при здійсненні закупівель та оприлюднення звітів.
66. Особливості укладання договорів.
67. Як опублікувати звіт про укладений договір та опублікувати його згідно вимог статті 10 Закону: до 19 квітня 2020 року та після 19 квітня 2020.
Строки оприлюднення інформації та звітних документів на майданчику для закупівлі товарів для боротьби з COVID-19.

 

Блок VІІ. ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ
Закупівля електроенергії 2021 за новим порядком. Від переговорної процедури до відкритих торгів.

68. Закупівлі Електричної енергії та продовження договорів.

69. Закупівля електроенергії після розподілу видів діяльності на ринку.

70. Закон України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII.

  • Регулює  відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії.

71. Продовжують діяти і окремі норми Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 № 575/97-ВР.

72. При закупівлі електроенергії замовники повинні застосовувати норми Закону України «Про публічні закупівлі».
73. Постачання електроенергії постачальником універсальної послуги або постачальником «останньої надії». Як  визначитись?
74. Специфіка форм договорів для закупівлі електричної енергії.

 

БлокVІІI. ОКРЕМІ ПИТАННЯ ЩОДО УЧАСНИКІВ ТОРГІВ.
75. Участь у закупівлях згідно Закону України «Про публічні закупівлі»:

  • Джерела інформації про торги.
  • Запити на отримання роз’яснень щодо тендерної документації.
  • Порядок внесення змін до тендерної документації та проекту договору про закупівлю.
  • Необхідність подовження строку подання пропозицій (перенесення торгів на пізнішу дату);
  • Підготовка пропозиції.

76. Участь у Спрощених закупівлях. Допорогові закупівлі.

  • Порядок проведення. Правомірність встановлення з боку замовників окремих вимог. Механізми оскарження дій та рішень замовників.

77. Виконання окремих вимог тендерної документації.

  • Виписка/Витяг з ЄДР юр.осіб, ФОП в електронному вигляді. Інформація з ЄДРПОУ. Інформація про платника податків.
  • Можливість отримання інформації про відсутність банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет.
  • Використання даних відкритих баз та реєстрів при підготовці пропозиції.
  • Можливість забезпечувати собі «конкурента» на торгах в рамках Закону України «Про публічні закупівлі».
  • Тендерне забезпечення та забезпечення виконання умов договору.
  • Відмова в участі у процедурі закупівлі, у разі не виконання вимог статті 17 Закону України;
  • Подання тендерної пропозиції.
  • Процедура розкриття пропозицій: аукціон, оцінка тендерних пропозицій.
  • Розгляд пропозицій. Визначення переможця.
  • Строки та способи надання документів, після наміру замовника укласти договір з переможцем.

78. Коригування умов договору:

  • Зміна ціниноменклатуриобсягу.

 

БлокІX. ОСКАРЖЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ.
Особливості розгляду скарг. Нові зміни щодо вдосконалення процедур оскарження АМКУ (Проект Закону № 2652).

79. АМКУ. Боротьба з «оскаржувальним тролінгом».

  • Можливість впровадження диференційованої плати за оскарження тендеру в АМКУ постановою Уряду (% від вартості предмета закупівлі).
  • Неможливість відкликати скаргу.
  • Для протидії тролінгу та блокуванню тендера до розгляду будуть прийматися тільки проплачені скарги, а відкликати їх буде неможливо.

80. ЗМІНИ в оскарженні за Законом.

  • Бізнес може оскаржувати відміну процедури та відхилення всіх пропозицій.
  • Заборонено відміняти процедуру під час оскарження.
  • За невиконання рішення АМКУ передбачена відповідальність керівника замовника та штраф у 85.000 грн.

81. Поширені види ПОРУШЕНЬ!
82. Порядок оскарження процедур закупівлі. Способи оскарження.

  • Функції Колегії АМКУ.
  • Перегляд механізму розгляду скарг запропонований в новому занопроекті № 2652 (Комісія з рогляду скарг).
  • Зміни запропоновані щодо оптимізації процесів процедури оскарження в ел. системі закупівель.
  • Уніфікація рішень органу оскарження.
  • Дискримінаційні вимоги. Їх приклади.
  • Основні вимоги стосовно підстав для подання скарги.

83. ОСКАРЖЕННЯ:

  • Умов тендерної документації. Вимоги.
  • Порушень і дискримінації в проекті договору. Вимоги.
  • Технічних, якісних та кількісних характеристик закупівель.
  • Рішення замовника за результатами розгдяду процедур закупівель.
  • Особливості оскарження в "євро торгах".
  • Практика АМКУ щодо оскаржень понять "еквівалент" та "аналогічгий договір".
  • Особливості застосування статті 17 Закону та практика АМКУ оскарження щодо "пов'язаних осіб".

84. Скарга.

  • Неможливо відкликати скаргу! Чому?
  • Вартість подання скарги. Чи можливо повернути сплачені кошти?
  • Строки розгляду скарги.

85. Чи може замовник усунути порушення самостійно?
86. Наслідки підписання договору під час оскарження процедури.
87. Участь в засіданні органу оскарження.
88. Оскарження в суді.

  •  АМКУ або суд?
  •  До якого суду звертатись?

89. Оскарження в АМКУ.

  • Популярні види порушень.
  • Скарга. Строки подання та зміст скарги. Оплата.
  • Порядок розгляду скарги про антиконкурентні узгоджені дії
  • Деталі, які впливають на прийняття та розгляд скарги.
  • Участь в засіданні АМКУ.
  • Практика АМКУ при розгляді справ.
  • Портал DoZorro як інструмент оскарження допорогових закупівель та інструмент впливу на замовників і результати торгів.

90. Відповідальність Замовника у разі оскарження закупівлі.

Розмір штрафів для замовника за невиконання рішення АМКУ як органу оскарження.

91. Антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів.

  • Порядок розгляду даних справ.
  • Відповідальність.
  • Як оскаржити рішення АМКУ з таким порушенням.

Регламент вебінару:

  • 10.00-12.00 Блок 1
  • 12.00-12.10 Перерва
  • 12.10-14.10 Блок 2
  • 14.15-16.00 Відповіді на індивідуальні запитання учасників. Кількість запитань НЕ ЛІМІТОВАНА!

 

Вартість участі у онлайн-семінарі: 1450 грн без ПДВ

Вартість участі в залі: 1950 грн без ПДВ

 
У вартість входить: навчання, консультації кваліфікованих фахівців, відповіді на питання, що стосуються теми семінару, добірки нормативних документів з новітньою інформацією, 

 

День проведення семінару:
четвер

м.Київ

Дата і регламент семінару:
20.05.21, четвер 10:00